تبلیغات
طراحی سایت - مطالب فروردین 1394

طراحی سایت

طراحی سایت | طراحی وب سایت | طراحی وب

اصول طراحی سایت

اصول طراحی سایت

طراحی سایت نیز مانند هر کار دیگری از اصول و قواعد خاصی پیروی می کند که وب مستر ها باید قبل از آغاز فرایند طراحی سایت این اصول را در کار خود لحاظ کرده و با قواعد خاصی که در طراحی سایت وجود دارد این کار را آغاز کنند.

یکی از اصول طراحی سایت رعایت نکات کلیدی در گرافیک سایت می باشد که طراحان باید وب سایت مورد نظر را نسبت به این اصول طراحی نمایند . رعایت اصول گرافیکی در طراحی سایت به بهبود و پیشرفت کار طراحی کمک کرده و باعث پیشبرد بهتر و بهینه شدن وب سایت می شود. هر طراحی باید این آگاهی را داشته باشد که مقصود و هدف از طراحی سایت مورد نظر چیست و این وب سایت به چه منظوری طراحی می شود و نوع فعالیت وب سایت در چه زمینه ای خواهد بود.

هر وب سایتی نسبت به درخواست مشتری از اصول خاصی پیروی می کند که باید در هنگام طراحی وب سایت این موارد را رعایت کرد. هدف هر وب سایت نسبت به کاربرد آن متفاوت بوده و کاربری آن نیز متفاوت است پس باید به نحوی این وب سایت را طراحی کرد که نیاز های مخاطب را برطرف کرده و به خواسته های کاربران و بازدیدکنندگان وب سایت جامه عمل بپوشاند.



  • نظرات() 
  • طراحی سایت خبری

    طراحی سایت خبری

    طراحی سایت خبری

    امروزه با فعالیت خبرگزاری ها٬ رسانه های مکتوب و آنلاین جهت انتشار اخبار با موضوعات مختلف از جمله اخبار روز جهان٬ اخبار حوادث و اخبار سمینار و خبرهای مختلف روز دنیا از طریق رسانه های دیجیتال و آنلاین در سطح اینترنت گسترش یافته .

    افزایش بیش از اندازه کاربران اینترنتی برای مطالعه و اطلاع از اخبار مهم از جمله ورزشی ٬ سیاسی و اقتصادی از طریق سایت های خبری دیگر روزنامه های مکتوب را پشت سر گذاشته ٬ آمار کلی در کشور ایران نشان می دهد که نزدیک که به ۲۰ درصد کاربران و مراجعه کنندگان به سایت های خبری در سطح اینترنت می باشد. از این رو ایجاد و طراحی سایت خبری برای خبرگزاری ها ٬ نشریات ٬ روزنامه ها مجلات و رسانه های خبری یکی از ملزومات و پایه کار نشر خبر می باشد. همچنین خبرگزاری های مهم با ایجاد تلکس خبری در سایت خود ویژه خبرنگاران را برای هر چه بهتر انتشار اخبار از این مزیت استفاده می نمایند.

    در طراحی سایت خبری به ۳ بخش باید دقت کرد که می توان به شرح زیر عنوان کرد:

    طراحی قالب سایت

    مدیریت و تجزیه سایت خبری

    سئو و بهینه سازی سایت خبری

    طراحی سایت وبیم با ارائه خدمات حرفه ای طراحی سایت خبری هم به سرویس خبری هم به صورت اختصاصی و سفارشی سایت خبری این امکان را به خبرگزار میدهد که به راحتی با مدیر خبرنگاران ٬ دسته هاس نا محدود خبر ٬ عکس خبری ٬ اخبار خود را درج و منتشر نمایند.

    طراحی سایت خبری انجام شده توسط وبیم بر پایه مدیریت محتوای وردپرس که ذاتا خبری میباشد به کاربران ارائه میشود. از نمونه کارهای طراحی سایت خبری میتوان به سایت خبری ارتباط صنعت و سایت خبری هفت اشاره کرد.



  • نظرات() 
  • طراحی سایت حرفه ای

    طراحی سایت حرفه ای

    در ایده راه اندازی و طراحی سایت حرفه ای میباشید؟ میخواهید خدمات خود را مثل سایت های مشهور دنیا به مشتریان خود ارائه دهید. میخواهیید سایتی با تمام امکانات و کار آمد برای خود ، مجموعه و یا شرکت خود طراحی نمایید. ایده ی کاری در ذهن دارید که میدانید با تبدیل این ایده به یک سایت حرفه ای در سریع ترین زمان به بازده مالی و یا به اهدافتان می رسید؟ این ها سوالات ، ایده ها و مشکلاتی است که نیاز شما را به طراحی وب سایت حرفه ای و شروع به جستجو در گوگل و شرکت های طراحی سایت موجب میدارد.

    شاید تحت اینترنتی و گشت گذار با خیلی از سایت ها مواجه میشوید ولی تعداد خیلی اندکی از سایت ها نیاز شما را مرتفع می نماید و یا نظر شما را جلب می کنند. طراحی سایت حرفه ای نکته اصلی در سفارش طراحی سایت میباشد. شرکت طراحی سایت وبیم با بررسی انواع مختلف سایت ها و نحوه ی طراحی و اجرای آنها خدمات طراحی سایت حرفه ای را به مشتریان خود در کل کشور می دهد.

    معمولا اصلی ترین علت عدم نتیجه گیری اغلب سایت ها دلایلی چون:

    • عدم اختصاص بودجه کافی برای طراحی سایت
    • عدم انتخاب نا درست شرکت طراحی سایت
    • عدم رعایت اصول سئو و بهینه سازی سایت
    • عدم پشتبانی نامناسب و توجه نکردن سفارش دهنده
    • عدم استفاده از هاست و فضای میزبانی نامناسب
    • عدم انتخاب دامنه نامناسب
    • عدم امنیت در سایت طراحی شده
    • گرافیک نامناسب و عدم طراحی گرافیک سایت
    • عدم رعایت UI , UX در ساختار یک سایت حرفه ای

    و مهمترین دلیل عدم ارائه مشاوره خوب از طرف شرکت طراح سایت و یا بی توجهی مدیر وب سایت به مشاوره متخصصین طراحی سایت حرفه ای که باعث شکست و عدم نتیجه گیری مطلوب در طراحی سایت حرفه ای میشود.

    ما در وبیم بر آنیم ابتدا بهرین مشاورین و مشاوره ها را در اختیار مشتری خود قرار داده و با توجه توجه توجه و هزان توجه مهم به تجارب کاری که از قبل داریم و تاریخچه سایت هایی که با چه دلایلی موفق و با چه دلایلی شکست خورده اند را راهنمایی نماییم چون هر سایت که بین نمونه کار های شرکت وبیم قرار می گیرد صرف نظر از هر دلیلی نمونه کار و آبروی این مجموعه میباشد و نتیجه گیری تلاش این شرکت باعث افتخار و رشد این مجموعه می شود و عدم نتیجه گیری سایت طراحی شده باعث ناراحتی و عدم توسعه کاری این مجموعه می شود.از این رو اگر میخواهید یک سایت حرفه ای راه اندازی نمایید ابتدا سعی کنید تمامی جوانب، هزینه ها، روقبا و از همه مهم تر یک شرکت خوب، دلسوز و پشتیبان به واقع کلمه نه با شعار های (پشتیبانی یک سال رایگان) یا (پشتیبانی رایگان) نظر شما را جلب نماییند و در نهایت شما را از مقصود خود و طراحی سایت حرفه ای باز داشته و دلسرد نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر و از همه مهم تر مشاوره رایگان با ما تماس حاصل نمایید



  • نظرات() 
  • طراحی سایت پزشکی

    طراحی سایت پزشکی

    امروزه با پیشرفت تمام تکنولوژی در عرصه پزشکی، طراحی پزشکی یکی از ارکان اصلی ارتباط بین بیماران و پزشکان می باشد.

    طراحی سایت پزشکی یکی از مهره های اصلی مهندسی پزشکی و تکنولوژی پزشکی را تشکیل می دهدمبحث درمان از راه دور و ویزیت بیمار از راه دور با طراحی سایت پزشکی تکمیل می گردد.طراحی سایت برای پزشکان و مراکز درمانی سبب رضایت بیماران میشود.خدماتی که در طراحی سایت پزشکی میتوان ارائه داد از قبیل ویزیت بیمار که تسهیل در راحتی بیمار و سرعت در درمان را موجب میشود.

    طراحی سایت پزشکی

    طراحی سایت پزشکی میتواندخدمات نوبت دهی که یکی از دغدغه های بیماران میباشد تا حدی که یکی از مشکلات روانی در جامعه و بیماران منتظر شدن در مطب دکتر میباشد را رفع نماید. طراحی سایت پزشکی حتی میتواند از مشکلات ترافیکی و به واسطه آن کاهش هزینه ها را از بابت مراجعه بیماران به مطب دکتر را کاهش داده و بیماران به سایت طراحی شده پزشک مراجعه مینمایند.طراحی سایت پزشک خدمات نوین از جمله معرفی داروها، سوابق بیماران، پرداخت حق ویزیت را ارائه دهند.

    ساخت وب سایت پزشکی برای پزشکان زیبایی یکی از روشهای معرفی خدمات زیبایی خود می باشد. طراحی وب سایت پزشکی برای داروسازان طراحی سایت برای متخصصین مغز واعصاب، قلب و عروق جهت معرفی خدمات ارائه خدمات مناسب به بیماران خود میباشد.

    ساخت وب سایت پزشکی برای پزشکان عمومی، پزشکان روانشناس، پزشکان کودک ،پزشکان جراح، پزشکان متخصص پوست و مو یکی از تخصص های شرکت فناوری اطلاعات وبیم میباشد. در طراحی ایت پزشکی میتواند از تخصص پزشکان در واسط های کاربری بین بیمار و پزشک استفاده کرد.

    راه کارهای اینترنتی طراحی وب سایت

    • مدیریت نوبت دهی بیماران
    • مدیریت پرونده های بیماران
    • پرداخت آنلاین حق ویزیت
    • ویزیت آنلاین بیمار
    • پرسش و پاسخ
    • ارائه آخرین اخبار
    • ارائه آخرین مقالات
    • لینک های مفید و تخصصی
    • نکات آموزشی
    • امکان دانلود فایل برای بازدیدکنندگان
    • اتصال به درگاه پرداخت بانک های داخلی
    • پشتیبانی یک ساله سایت به صورت رایگان
    • ثبت در موتورهای جستجو – مهندسی سئو

    امکانات و راه کارهای پیامکی وبیم

    • تعیین نوبت دهی
    • ارسال توصیه های پزشکی
    • پاسخ به سوالات پزشکی بیمار



  • نظرات() 
  • طراحی سایت شرکتی

    طراحی سایت شرکتی

    یکی از مهمترین عناصر یک شرکت می تواند وب سایتی مناسب و پر بازده برای آن شرکت باشد.سایت شرکتی باید گرافیک زیبا در عین حال متفاوتی داشته باشد تا از طریق همین گرافیک به نوعی برند سازی شود. نمایش محصولات و خدمات شرکت باید به گونه ای باشد که کاربر در سریع ترین زمان، به خدمات و محصولات اصلی شرکت دسترسی پیدا کند و از نحوه ی فعالیت شرکت اطلاع دقیقی پیدا نماید. جستجوی قوی برای پیدا کردن مطالب، نمایش اخبار شرکت، مجوزها و البته روش تماس با شرکت در طراحی سایت شرکتی از جمله ویژگی های اصلی یک سایت شرکتی می باشد.امروزه داشتن وب سایت برای شرکت ها به یک ضرورت اجتناب ناپذیر تبدیل شده است .

    از مهمترین دلایل راه اندازی وب سایت های شرکتی عبارتست از:
    افزایش اعتبار شرکت – پل ارتباطی و متقابل بین صاحبان شرکت و مخاطبین – پایگاهی مناسب برای اطلاع رسانی شرکت
    محلی مناسب برای ارائه و معرفی خدمات و محصولات شرکت بدون محدودیت در زمان و مکان
    طراحی سایت شرکتی تخصص اصلی ماست.
    امکانات معمول این نوع وب سایت ها بدین شرح است :

    قالب داینامیک

    • امکان اضافه کردن صفحات نامحدود به منو و قرار دادن محتوا در صفحات
    • نمایش منو به صورت چند لایه ای
    • قابلیت تغییر چیدمان منو
    • امکان مدیریت متن و عکس در تمامی صفحات اضافه شده
    • گالری تصاویر
    • فرم ارتباط با ما
    • آمار بازدیدکنندگان سایت
    • نقشه سایت
    • مدیریت نظرسنجی
    • طراحی سایت شرکتی

    پورتال شرکتی وبیم با هدف ارائه یک ابزار کاربردی برای طراحی سایت شرکت های تولیدی، خدماتی و… طراحی و تدوین شده است . وب سایت های شرکتی وبیم مجهز به سیستمهای مدیریت محصولات ، فروشگاه آنلاین ، مدیریت سفارشات و سبد خرید ، مدیریت اطلاعات تماس و خبرنامه الکترونیک که از جمله ابزار روز تجارت و بازازیابی الکترونیک است ، میباشد.با استفاده از امکانات وب سایت شرکتی وبیم، بخش فروش شرکت قادر به مدیریت فروش آنلاین سایت، ارتباط مستقیم با مشتریان و تبلیغات گسترده بصورت خبرنامه الکترونیک خواهد بود.سیستم مدیریت اطلاعات تماس وب سایت، امکان جمع آوری و دسته بندی اطلاعات تماس مشتریان و حتی بینندگان علاقمند سایت را فراهم می آورد.

    بخش پرسش و پاسخ وب سایت شما، جهت ارتباط نوشتاری بین بینندگان سایت و مدیریت آن بکار می رود. از این سیستم در طراحی سایت بسیاری از شرکتها به عنوان ابزار خدمات پس از فروش و اطلاع رسانی به مشتریان استفاده می شود.

    سیستم مدیریت محصولات وب سایت شرکتی، فضای مناسبی برای نمایش محصولات شرکت در قالب متن و عکس در سایت ایجاد می نماید. این سیستم مجهز به آرشیو مستقل فایل های ضمیمه در صفحات معرفی محصولات سایت است. موتور جستجوی تعبیه شده در این سیستم برای بینده سایت امکان یافتن محصول مورد نظر از میان تعداد زیادی از محصولات ثبت شده در سایت را فراهم می نماید. در این بخش مدیریت می تواند جهت سهولت بیشتر در دستیابی به اطلاعات، محصولات خود را تحت سرفصلهای مختلف در سایت دسته بندی کند.
    در صورت فراهم نمودن بستر پرداخت الکترونیک توسط مدیر سایت، (عقد قرار داد با بانکهای ارائه کننده این خدمات) اتصال سیستم مدیریت سفارشات و سبد خرید پرتال به سیستم بانکی امکان پذیر است. در این صورت کلیه مراحل انتخاب محصول و خرید و پرداخت بصورت آنلاین و از طریق سایت انجام می شود. کلیه سفارشات در این سیستم ثبت و نگهداری می گردد.

    مشخصات اختصاصی وب سایت شرکتی:

      • سیستم مدیریت محصولات و خدمات
      • سیستم پیگیری خرید محصول و خدمات
      • سیستم مدیریت اخبار
      • مدیریت سفارشات و سبد خرید
      • سیستم سفارش محصول و خدمات
      • سیستم نظرسنجی
      • امکان فروش آنلاین محصول
      • گالری تصاویر محصولات
      • مدیریت اطلاعات شعبات
      • اسلاید تصاویر داینامیک جی کویری
      • امکان ثبت نظر برای کاربران و مدیران با استفاده از ماژول صندوق دریافت و ارسال پیام
      • ماژول مدیریت با امکان ثبت دسترسی های مختلف برای مدیران
      • ماژول خبرنامه و ارسال ایمیل برای کاربران ثبت نام کرده
      • ماژول لینک های مرتبط
      • نظیمات سایت از قبیل تنظیم متن های فوتر ، هدر ، کد آمار سایت



  • نظرات() 
  • طراحی پرتال

    طراحی پرتال

    پرتال نوعی از وب سایت ها می باشد که مجموعه کاملی از امکانات و خدمات اینترنتی را در خود دارا میباشد. طراحی پرتال اینترنتی اکثر یا در زمینه های فرهنگی یا خبری محور میباشد همچون پرتال و مجله خبری بیتوته ، یا پرتال تبیان که جزو قوی ترین و قدیمی ترین پرتال ها در ایران میباشد که از بابت امکانات و خدمات به کاربران کم و کاستی ندارد و نوعی سازمان را تشکیل داده.
    دسته دیگر پرتال ها مخصوص سازمان ها دولتی و یا خصوصی و یا ادارات ، شهرداری های ،وزارتخانه ها میباشد. که بیشتر تمرکز خود را از بابت ارائه خدمات و سرویس های خود بر مبنای اینترنت را بر روی این پرتال ها پیاده مینمایند.
    طراحی پرتال باید به صورت اختصاصی و با رعایت اکثر اصول طراحی سایت و پرتال اینترنتی ، رعایت نکات امنیتی باشد.
    شرکت طراحی سایت وبیم با طراحی پرتال اختصاصی با زبان asp.net که مناسبترین زبان برای طراحی پرتال میباشد آمده طراحی هرگونه پرتال با تمامی امکانات و خدمات اینترنتی و رعایت امنیت کامل به مراکز دولتی و سازمان ها ، اشخاص حقیقی و افرادی که مایل به راه اندازی و طراحی پرتال های سرگرمی و تفریحی به صورت حرفه ای و اختصاصی میباشند را دارد. جهت مشاوره و سفارش میتوانید با شماره های تماس ۳۵۵۷۴۹۰۷ -۰۴۱ تماس حاصل نمایید.



  • نظرات() 
  • روش استفاده از کلمات کلیدی قوی در وب سایت

    مهمترین بخش ایجاد مطالب بسیار عالی برای جذب مخاطب و داشتن  طراحی وب سایت، استفاده از کلمات کلیدی قدرتمند، ایجاد محتوایی با کلمات کلیدی غنی می باشد. کلمات کلیدی،‌لینک ها و بازدیدهای سایت به جستجوگران کمک می کند که مطالب و محتوا و همچنین وب سایت شما را پیدا کنند.
    بدون کلمات کلیدی قوی، بازدیدکنندگان بالقوه شما را پیدا نخواهند کرد. اگر از کلمات کلیدی مشابهی در محتوای خود و متا تگ ها که جستجوگران هم هنگام جستجو در گوگل یا بینگ و دیگر موتورهای جستجو استفاده می کنند به کار نبرید، وب سایت شما در لیست نتایج موتور جستجو به نمایش در نخواهد آمد.

    ۱- تحقیق و آنالیز کلمات کلیدی
    از تحقیقات لازم برای پیدا کردن بهترین کلمه کلیدی متناسب با مطالب خود را انجام دهید. در ابتدا نیاز به درک همهء افراد ضروری است؛ اگر هر یک از مشتریان شما با اصطلاحات مخصوص یک صنف و صنعت آشنا باشند، بنابراین ایجاد یک لیست گسترده تر از کلمات کلیدی که مشتریان شما ممکن است از آنها استفاده کنند ضروری خواهد بود.
    بعد از ایجاد این لیست، آن کلمات کلیدی در ابزارهای پژوهشی کلمات کلیدی مانند گوگل، به اجرا در آورید تا ببینید این کلمات کلیدی توسط چه تعداد کاربر جستجو می شود و چه تعداد از آنها تبدیل به خرید از وب سایت خواهد شد. برای دریافت یک پیشنهاد خوب در مورد کلمات کلیدی، از این لینک بازدید نمایید و بر روی لینک مشخص شده، برای دریافت ایده و نظرات در مورد کلمه کلیدی کلیک نمایید. http://adwords.google.com

    در این صفحه شما می توانید عبارات مورد نظر در زمینه صنف و صنعت خود و یا آدرس وب سایت شرکت تان را برای دریافت بهترین کلمه کلیدی برای استفاده وارد نمایید. همچنین نتایج آماری را نشان می دهد که هر کلمه کلیدی چند بار در ماه جستجو شده و دیگر آمارهای محلی به شما کمک می کند تا تشخیص دهید که کدام کلمات کلیدی از لحاظ نظری بهترین کلمه کلیدی برای استفاده در tag ها می باشد.

    ۲- ایجاد محتوا بر اساس کلمات کلیدی
    پس از اینکه کشف کردید که قوی ترین کلمه کلیدی مناسب برای وب سایت تان چیست،باید اقدام به تهیه محتوا بر اساس آن کلمات کلیدی نمایید. باید مطمئن باشید که محتوای شما با کیفیت بوده و موضوع آن نیز حول محور کلمه کلیدی خاصی است که انتخاب نموده اید.
    البته مجبور نیستید که تمامی کلمات کلیدی خود را در یک مقاله یا وبلاگ استفاده نمایید، اما سعی کنید از بسیاری از کلمات کلیدی مرتبط تا حد امکان استفاده نمایید.

    ۳- قبل از انتشار محتوا برای عدم وجود بیش از حد کلمات کلیدی ویرایش انجام دهید
    اگر محتوای شما معنی و مفهوم و حسی ایجاد نکند، هیچ کس آن را نخواهد خواند. بنابراین اطمینان حاصل فرمایید که قبل از انتشار مطالب جهت حصول از کیفیت کلی، آن را مورد نقد و بررسی قرار داده اید. استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی، درک مطالب شما را سخت خواهد کرد.
    بالاتر از همه، اطمینان از کیفیت برای خوانندگان و ایجاد محتوایی که خوانندگان تمایل به خواندن آن را دارند، مهمتر از چیزی است که فقط با اهداف شما در تناسب است.
    علاوه بر این اگر در اسناد و مطالب خود بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده کردید، موتورهای جستجو مطالب شما را علامت گذاری (flag) کرده و به عنوان محتوایی با پتانسیل بد شناسایی می کنند و در نتایج موتور جستجو رنکینگ بالایی نخواهید داشت.

    ۴- متا تگ
    استفاده از متا تگ در وبلاگ و یا مقالات و یا مطالب مطبوعاتی هنوز یک اصل بسیار مهم می باشد. این امر به موتورهای جستجو کمک می کند تا مطالب شما با موضوعات مرتبط را به سرعت پیدا کنند. بسیاری از وبلاگ ها به شما اجازه می دهند که بر اساس دسته بندی های کلی و مشابه وبلاگ شما نیز در آن sort شود.
    اما با استفاده از متا تگ ها واقعاً امتیاز های لازم را از موتور جستجو خواهید گرفت. تمامی کلمات کلیدی مناسب را در متا تگ بکار ببرید تا مطمئن شوید که موتور جستجو مطالب و محتوای وب سایت شما را پیدا کرده و آن را در نتایج موتور جستجو جای می دهد.

    ۵- عنوان مناسب
    میزان ارتباط موضوع با محتوای شما چگونه به خوبی انجام می شود؟ باید اطمینان حاصل فرمایید که عنوان مطالب شما مستقیماً مرتبط با محتوای آن باشد. از کلمات کلیدی مرتبط در عنوان مطالب خود به خوبی استفاده نمایید. موتور جستجو به عنوان شما بیشتر از مطالب دیگر در مقالات اهمیت می دهد.
    عنوان اولین چیزی است که بازدیدکنندگان و مخاطبین و خوانندگان بالقوه شما در نتایج جستجو آن را می بینند. پس اطمینان حاصل فرمایید که مطالب مرتبط در موتور جستجو اغوا کننده و جذاب باشد. کلمات کلیدی عالی برای ایجاد لینک بیلدینگ نیز بسیار ضروری است و موجب ایجاد ترافیک وب سایت و افزایش رنکینگ در موتور جستجو خواهد شد.
    در این مورد بسیار گزینشی عمل کنید و مناسب ترین کلمه کلیدی را برای مطالب خود استفاده نمایید. مطمئن شوید که در مورد کلمات کلیدی مرتبط پژوهش می کنید و تمامی مراحل استفاده از کلمات کلیدی قوی را دنبال نموده اید. زیرا صرفاً فقط ایجاد محتوا به معنی این نیست که افراد مطالب شما را خواهند خواند. حتماً باید جذابیت کافی داشته و مرتبط با خوانندگان شما باشد



  • نظرات() 
  • ابزارهای بازاریابی شبکه های اجتماعی

    زمان بسیاری از پیش بینی های انجام شده را به استهزا می گیرد. هنگامی که بسیاری از چیزها ابزار و سرگرمی برای روزهای تعطیل در دنیای اینترنت است، سایت های رسانه های اجتماعی مانند paypal، فیس بوک و LinkedIn تبدیل به مرکز جدید و قدرتمند اقتصادی می شوند.شما با داشتن یک طراحی سایت صاحب این قدرت میشوید.

     جایی که صدها سال جنگ و دیپلماسی شکست خورده، بازاریابی شبکه های اجتماعی موفق شده افراد را در سراسر دنیا برای ایجاد منافع و علایق مشترک و ایجاد بازار در اینترنت گردهم آورد. بازاریابی رسانه های اجتماعی مکانی است برای ترویج نام های تجاری موفق و همچنین پیدا کردن ترکیب درستی از ابزارهای مناسب برای استفاده از مزایای آنها و امروزه تبدیل به موضوع مورد بحث نام های تجاری مدرن شده است.

     هنگامی که افراد به سمت ابزارهای SMM (بازاریابی شبکه های اجتماعی) روی می آورند، در مورد برنامه های کاربردی که در زمان واقعی بازخوردهای طولانی مدت ایجاد می کند و عملکرد شبکه های اجنماعی بحث و تبادل نظر می کنند. این نوع از اطلاعات معمولاً فراتر از رویکرد صرفاً مکانیستی سئو و عملکرد وب سایت ها است و در حال حرکت به سمت عرصه مهندسی اجتماعی واقعی است.

     ابزارهای بازاریابی شبکه های اجتماعی حتی می توانند تعداد دفعاتی که یک نام تجاری در سراسر هر شبکه یادآوری و ذکر می شود را بررسی و ردیابی نماید. این ابزارها قادرند محل شروع و مسیر آن را نیز ردیابی نمایند و از فیس بوک تشکر کنند!

     شناختن و تمرکز بر روی هر یک از این ابزارها و بهترین روش استفاده از آنها، کلیدی برای بدست آوردن و تحت کنترل در آوردن تمامی قدرت آن است. استفاده از آنها می تواند کمکی به ترویج نام تجاری شما و استفاده کامل از پتانسیل آن می باشد.

    TweetDeck TweetDeck

    این ابزار پلت فرمی بسیار عالی برای برندهای تجاری می باشد که نیاز به مدیریت شبکه های اجتماعی خود دارند. این ابزار ساده و کارآمدی است که all-in-one بوده و این رویکرد باعث شده است که این ابزار در به روز رسانی با سرعت بسیار بالا در نقاط مختلف شبکه بسیار مفید و کارآمد شود.

     Tweetdeck شبکه های اجتماعی فیس بوک، تویتر، MySpace- googleBUZZ- LinkedIn-و foursquare را پشتیبانی می کند و دسترسی آسان به تمامی شبکه های بزرگ را برای کاربران فراهم می نماید. کاربران می توانند status update (بهروز رسانی های) خود را برای هر یک و یا همه و در یک زمان ارسال نمایند.

     می توانید پیغام های یکسان در یک مرحله برای همه و بدون فراموش کردن حتی یک نفر ارسال نمایید. با این حال این ابزار دارای محدودیت هایی نیز می باشد. ترافیک و حجم بسیار سنگین به حساب های کاربری مختلف می تواند سرعت کارآیی های آن را کاهش دهد. این ابزار برای راه حل های نسبی راه اندازی شده و برای راه کارهای طولانی مدت مناسب نمی باشد.

    Hootsuite

    این ابزار شبیه TweetDeck بوده و کسب و کارهای کوچکتر را مورد هدف قرار داده است. Hootsuite ابزار جایگزینی است که اجازهء انجام سطوح مختلف customization را به کاربران می دهد. برای شروع package اولیه کاملاً رایگان می باشد و پنج شبکه اجتماعی به انتخاب کاربر را پشتیبانی می نماید. در حال حاضر سیستم عامل این ابزار شبکه های اجتماعی تویتر، فیس بوک، wordpress-linkedIn-MySpace-foursquare و pingFm را پشتیبانی می نماید.

     عضویت و اشتراک (پولی) آن به شما اجازه می دهد تا شبکه های اجتماعی دیگری نیز به آن اضافه نماید. Hootsuite واقعاً در این زمینه می درخشد زیرا که به صورت پابت “جریانی” از اطلاعات مربوط به هر یک از کاربران شبکه های اجتماعی را به شما ارائه می نماید. اجازهء بررسی و نظارت بر زمان واقعی و پر ترافیک صفحهء شما را به شما می دهد.

     اگر یک شبکه خاص ضعیف عمل نماید و یا برعکس عملکرد خوبی داشته باشد، توجه کاربر و مدیر سایت را به خود جلب خواهد کرد. علاوه بر این Hootsuite برای کاربران، Bios و لینک های پروفایل های کاربران دیگر شبکه های اجتماعی را فراهم می نماید. به برندهای تجاری اجازه می دهد تا محتوای مناسب برای تاثیر بیشتر بر نیاز بازار خود را ارائه کنند.

     این اطلاعات در package های پیش فرض کمی محدودتر می باشد اما با شارژ اشتراک ماهیانه ۵/۹۹ دلار، جزئیات بیشتری در دست خواهید داشت.

    Engage121

    برای کسب و کارهای بزرگتر که به دنبال نشان دادن مارک خود در شبکه های اجتماعی سراسر دنیا هستند، ابزار Engage121 گزینه های قوی تری به آنها ارائه می نماید.این برنامه برای مدیران حرفه ای بازاریابی شبکه های اجتماعی است. زیرا برای نیازهای مختلف کسب و کارها کاملاً قابل تنظیم می باشد.

     به طور مثال یکی از این ویژگی های خاص، توانایی بررسی و اصلاح و تصویب پیغام هایی است که از شعب مرکزی شرکت ها ارسال می شود. یک پیغام عمومی و محلی است که با دستور شرکت برای افراد در شبکه های مختلف اجتماعی ارسال می شود. در حالی که این ابزار به شما اجازه می دهد پیغام ها بر اساس نوع ارتباط با موضوعات خاصشان تغییر کرده و یا حذف و اضافه شوند.

     مثلاً فروشگاه های بزرگ زنجیره ای لباس، وقت خود را برای ارسال پیام های مربوط به مدل های جدید مایوی شنا برای کاربران خود در آلاسکا اتلاف نمی کنند.

     همچنین باید تاکید کنیم که ابزار Engage121 برای مبتدیان در امر بازاریابی شبکه های اجتماعی مناسب نیست. تعداد زیادی از گزینه های آن برای مدیران بی تجربه می تواند کمی دلهره آور باشد.این ابزار بهترین گزینه برای شخصی است که از مهارت های زیادی در زمینه بازاریابی رسانه های اجتماعی داشته و برنامه های خاصی برای استفاده از این ابزارها در سر دارد.

    افکار و نظرات عمومی

    به عنوان یک ایده گسترده تر باید بگوییم که هیچ دلیلی برای محدود کردن افراد و یا هر یک از رقبا در استفاده از این برنامه ها وجود ندارد. در واقع استراتژی استفاده از بازاریابی شبکه های اجتماعی (SMM)، استفاده از چند برنامه به صورت همزمان، دستیابی به منابع متعدد اطلاعاتی و یا آزمایش روش های مختلف در آن جهت دستیابی به بهترین روش برای رفع نیازهای تجاری می باشد.

     پس از تمام این مراحل هنگامی که نام تجاری رشد کرد و نیاز به افزایش مدیریت و بازاریابی شبکه های اجتماعی آن داشت، مدیر می تواند برای رفع نیازهای شرکت خود از نرم افزارهای قوی تری با برنامه های کاربردی بیشتر استفاده نماید. مهمتر از همه باید به یاد داشته باشید که بدیهی است این ابزار بر اساس نیاز ترویج ارتباطات بین نام های تجاری و مخاطبین شکل گرفته است.

     این امر بدان معنی نیست که با استفاده از تجزیه و تحلیل داده های کاربران، مخاطبین شبکه ء شما کاهش یابد. – کاربران افرادی هستند که به شخصه افکار خود و برنامه های خاص خود را دارند که اگر احساس خوبی کنند و عملکرد های شما را مفید بدانند، پاسخ های محبت آمیزی به درخواست های شما خواهند داد.



  • نظرات() 
  • روش های هوشمندانه برای افزایش ترافیک وب سایت

    روش های هوشمندانه برای افزایش ترافیک وب سایت

    رافیک وب سایت برای هر صاحب که طراحی سایت و یا وبلاگ یک امر بسیار ضروری می باشد. بدون ترافیک وب سایت ما هیچ مشتری و خریداری نخواهیم داشت. متاسفانه ترافیک وب سایت فقط به سمت سایت ما هدایت نمی شود و باید برای داشتن آن به صورت منسجم و مداوم کار و تلاش انجام دهیم.
    میانگین میزان conversion rate به طور معمول کمتر از ۵٪ می باشد. این بدان معنی است که تنها ۵٪ از افرادی که اقدام به بازدید از سایت شما می کنند تبدیل به یک مشتری و خریدار می شوند. بنابراین برای افزایش رشد فروش در وب سایت تان، نیاز به افزایش ترافیک وب سایت و conversion rate دارید.

    در متن زیر ۱۲ متدی ارائه شده است که همین حالا نیز می توانید برای افزایش ترافیک وب سایت و بهبود میزان فروش تان از آنها استفاده نمایید.

    • راه اندازی بازاریابی مقاله

    نوشتن مقاله آن اندازه که فکر می کنید هم سخت نیست و می تواند برای ترافیک سایت شما شگفتی بیافریند! نوشتن در مورد چیزهایی که در مورد آن می دانید، در واقع فقط بازگو کردن آن موارد به دوستانتان می باشد. اصلاً احتیاج به استفاده از کلمات فانتزی و بزرگ نیست، زیرا افراد بیشتر احتیاج به اطلاعات اساسی و خلاصه و مختصر دارند.

    مقالات خود را به برخی از دایرکتوری های مشهور مقاله مانند Ezine ارسال نمایید.

    • اظهار نظر در وبلاگ ها و یا ارسال مطالب به صورت میهمان

    در جستجوی وبلاگ هایی با کیفیت و هم راستا با اهداف خودتان باشید و از آنها درخواست ارسال مطالب به صورت میهمان نمایید. کامنت و نظرات مفید خود را در رابطه با مطالب موجود ارسال کرده و لینک مستقیم خود را در آنجا قرار دهید. شروع به ساختن شهرت با ایجاد ارتباط با مطالب و فعالیت در این مورد نمایید! یک محل خوب برای پیدا کردن وبلاگ که نیاز به مطالب میهمان نیز دارند BloggerLinkUp می باشد.

    • نوشتن گزارشات و بررسی های وب سایت

    بررسی و تجدید نظر در مورد وب سایت تان در Alexa و گرفتن ترافیک بیشتر و بهبود رتبه وب سایت در Alexa نیز امری ضروری می باشد. به Alexa بروید و ثبت نام نمایید و شروع به بررسی میزان ترافیک وب سایت خود نمایید.

    • کلمات کلیدی مرتبط

    ابزارهای پیشنهاد دهندهء کلمات کلیدی زیادی وجود دارد که شما می توانید برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب با اهدافتان استفاده نمایید. به عنوان مثال اگر دارای یک وب سایت مراقبت از حیوانات خانگی هستید، می توانید کلمات “مراقبت از حیوانات خانگی” را در ابزار مربوطه وارد کرده و کلمات کلیدی مرتبط برای استفاده در وب سایت تان را پیدا نمایید.

    • Yahoo Answers

    به صورت منظم از Yahoo Answers بازدید نمایید و تا جایی که می توانید پاسخ های زیادی به آن ارسال نمایید. اما توجه داشته باشید که از سیاست ها و قوانین سایت پیروی کنید. البته نمی توانید سعی کنید که به طور مستقیم افراد را به صفحات خرید وب سایت تان هدایت نمایید و یا اقدام به ارسال پاسخ هایی با کیفیت پایین همراه با لینک وب سایت تان در Yahoo Answers نمایید.

    • وب سایت تعاملی

    وب سایت شما باید با تالارهای گفتگو، انجمن ها و وب سایت های نظرسنجی در تعامل باشد. اگر بازدیدکنندگان وب سایت شما احساس نزدیکی و ارتباط بیشتری با وب سایت شما نمایند، آنها بازدید بیشتری از وب سایت شما خواهند داشت و زمان طولانی تری در آن صرف خواهند نمود. کمی سرگرمی و تفریح مانند سرگرمی های رقابتی، بازی ها و… در وب سایت خود اضافه نمایید. به صورت هفتگی یا ماهیانه بازی و مسابقه اجرا نمایید. اجرای مسابقه برای یک ماه هزاران نفر به ترافیک وب سایت شما اضافه خواهد کرد.

    • کارت های ویزیت تجاری

    برای خود کارت های ویزیت تجاری مناسب و موثری تهیه نمایید و هر جا که می روید به دست افراد برسانید. مطمئن شوید که این کارت ها منحصر به فرد و خاص هستند. در مرتبهء اول می توانید اقدام به ارائه تخفیف به افراد نمایید. یک پیام شخصی می توانید برای افراد بر روی آن بنویسید. می توانید اقدام به ارائه خدماتی به صورت رایگان نمایید. کارت ویزیت تجاری تان را به صورتی طراحی کنید که اطلاعاتی بیش از نام و آدرس در آن گنجانده شود.

    • Podcasting

    پخش فایل های صوتی و تصویری که افراد می توانند توسط دستگاه های مختلفی آنها را ببینند و بشنوند. Podcast خود را به صورتی در وب سایت ایجاد نمایید که بسیار آموزنده و جالب باشد. در این فایل ها در مورد چگونگی کمک وب سایت تان به افراد صحبت کنید و اجازه دهید آنها بدانند که شما در وب سایت تان چه رقابت ها و چه فعالیت های تعاملی ارائه می نمایید.
    تمامی چیزی که برای ساخت Podcast نیاز دارید، کار با میکروفون و ویرایشگر صدا می باشد. هنگامی که Podcast خود را ایجاد کردید، آن را در تالار گفتگوی Podcast و یا دایرکتوری های آزاد مانند PodcastBlaster ارائه نمایید.

    • بیلبورد پورتابل

    وسیله نقلیه تان را روشن کنید و تابلوی تبلیغاتی وب سایت تان را بر روی آن نصب کرده و به هر کجا که می خواهید بروید و حرکت کنید. می توانید از پوشش های vinyl مقرون به صرفه مانند پوشش های تبلیغاتی بر روی ماشین و یا علائم مغناطیسی مانند Esigns استفاده نمایید. یک روز سرگرم کننده با ماشین تان خواهید داشت؛ با تبلیغاتی که بر روی آن دارید می توانید ترافیک سایت قابل توجهی برای وب سایت تان به ارمغان بیاورید.

    • رسانه های اجتماعی

    این روزها بازاریابی رسانه های اجتماعی بیشتر برای افزایش ترافیک وب سایت استفاده می شود. به فیس بوک، تویتر، LinkedIn و دیگر شبکه های اجتماعی بپیوندید. بازدید از پیغام های افراد در انجمن های گفتگو واقعاً تعامل ایجاد می نماید. به سولات افراد پاسخ دهید، به آنها توصیه های مفید و اطلاعات لازم را ارائه نمایید. تبدیل به یک عضو فعال در شبکه های اجتماعی شوید زیرا که در افزایش ترافیک وب سایت شما شگفتی می آفریند.

    • ارائه خدمات رایگان

    اقدام به ارائه مطالب و اطلاعات و گزارشات مفید در وب سایت تان نمایید و یا می توانید کتاب های الکترونیک به صورت رایگان در سایت تان عرضه نمایید. لینک وب سایت و دیگر اطلاعات تجاری خود را در این مطالب قرار دهید. اجازه دهید که افراد بدانند که می توانند از وب سایت شما چیزی دریافت نمایند.
    می توانید این فایل ها را در پایین امضای ایمیل خود بیافزایید و یا در صفحات شبکه های اجتماعی خود ارسال نمایید. مطمئن باشید قبل از اینکه خودتان خبردار شوید، مطالب و گزارشات مفید شما می تواند در سراسر وب، روزانه ترافیک جدیدی برای سایت شما ایجاد نماید.

    • نقشه سایت

    برای وب سایت خود نقشه سایت XML ایجاد نمایید و آن را در گوگل ثبت نمایید. نقشه سایت به موتورهای جستجو اجازه ء دسترسی بیشتری به صفحات وب سایت تان خواهد داد. در نتیجه در جستجوهای افراد، صفحات وب شما بسیار ساده تر پیدا خواهد شد. به راحتی می توانید با XML نقشه سایت تا ۵۰۰ صفحه نیز ایجاد نمایید. گزینه های دیگری مانند Xsitemap نیز وجود دارد. برای پیدا کردن گزینه های جایگزین و انتخاب آنها می توانید به جستجو بپردازید.
    راه های بسیار زیادی برای افزایش ترافیک وب سایت وجود دارد. برخی از آنها برای وب سایت شما مفید و برخی دیگر برای سایت شما کار نخواهد کرد. از ایده های موجود در این مقاله استفاده کنید و به آن ایده های جدید بیافزایید و یا ترکیبی از آنها ممکن است برای شما بهتر باشد. ترافیک وب سایت به راحتی ایجاد نمی شود و تنها با کار سخت و تلاش شما و استفاده از ایده های جدید ایجاد خواهد شد. همچنین با پیدا کردن این که کدامیک از روش ها بهتر برای وب سایت تان کار می کند، می تواند بر افزایش ترافیک وب سایت شما موثر باشد.



  • نظرات() 
  • دریافت نماد اعتماد الکترونیکی

    وبیم به خاطر کسب اعتماد مشتریان خود و ارائه خدمات به کل کشور، اقدام به دریافت نماد اعتماد الکترونیکی “ای نماد”  از وزارت صنعت، معدن و تجارت نمود. و در سریعترین زمان ممکن موفق به کسب نماد اعتماد الکترونیکی enemad از وزارت محترم بازرگانی شد.

    شایان ذکر است شرکت طراحی سایت وبیم جزو معدود شرکت های طراح سایت میباشد که موفق به این مجوز شده و نماد تک ستاره دریافتی سبب سفارش با خیال راحت مشتریان در حوضه ی اینترنت و وب شده و با تمام اعتماد میتوانند سفارشطراحی سایت خود را به شرکتی بسپارند و سفارش دهند که دارای مجوز و تعهد در قبال مشتریان خود میباشد.



  • نظرات() 
  • طرح های آموزشی با وردپرس

    طرح های آموزشی با وردپرس: ابزار و فرآیندها برای چهار سایت آموزشی

    این مقاله به نرم افزار وردپرس اشاره دارد که از آن برای طراحی وب سایت آموزشی در پروژه دانشگاه ایندیانا (Indiana University) استفاده شده است. اهداف عبارتند از (۱) روشن کردن کارایی و تطبیق پذیری این پلت فرم وب سایت برای مقاصد آموزشی و سازمانی، (۲) نگاه بر چگونگی مدل ADDIE و دیگر چارچوب های فرآیند مرتبط استفاده شده و بهبود یافته در موقعیت طراحی در دنیای واقعی.
    با ترکیبی از ADDIE و فرآیند چابک، ما قادر به پیاده سازی این وب سایت ها در زمان معین شده بودیم که این مورد به عنوان یک مطالعه موردی طراحی ترکیبی و کارگاه آموزشی توسعه وب معرفی شده است. وردپرس یک پلت فرم انعطاف پذیر و کد منبع باز توسعه یافته ی وب سایت می باشد که ممکن است برای طیف گسترده ای از سایت های آموزشی استفاده شود. این مقاله، به همراه وب سایت (با تصاویر و داده های پژوهشی در http://indiana.edu/~testweb)، و ارائه کنفرانس، سودمندی های وردپرس را در طراحی آموزشی در دنیای واقعی نشان می دهد.

    وردپرس- توسعه دهنده وب کارآمد و آسان

    وردپرس به کاربران فنی و غیر فنی امکان توسعه آسان وب سایت را می دهد. این نرم افزار کد و منبع باز بوده و رایگان می باشد. در ابتدا وردپرس جهت طراحی وبلاگ استفاده می شد، ولی در حال حاضر برای طیف گسترده ای از وب سایت ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد. با در دسترس بودن بسیاری از پلاگین ها، ابزار و لوازم جانبی، و یک جامعه ی توسعه دهنده (برنامه نویسان) قوی، وردپرس به برنامه نویسان یک ابزار چند منظوره برای ایجاد وب سایت هایشان پیشنهاد می دهد.
    برخی از موارد استفاده وردپرس شامل ایجاد سیستم های مدیریت یادگیری، انجمن های بحث و تبادل نظر، وبلاگ ها، نظرسنجی ها و آزمون ها، رسانه های اجتماعی، ویدئو کنفرانس، نمایش تصاویر / صدا / ویدئو های آموزشی، سرگرمی ها و آموزش تلفن همراه می باشند.
    بنابراین می توان نتیجه گرفت که وردپرس یک ابزار کارآمد برای ایجاد وب سایت های آموزشی است که نیاز به برنامه نویسی گسترده ندارد. ADDIE برای پروژه گفته شده در این مقاله به دلیل شرایط مختلف سازمانی ناکارآمد می باشد. سازگاری و انعطاف پذیر بودن به عنوان تغییرات طراحی رخ داده به ما برای سرعت بخشیدن به توسعه کمک می کند. برای بررسی و اطلاعات بیشتر در مورد این پروژه به می توانید به سایت http://indiana.edu/~testdata مراجعه کنید.

    منبع:

    Instructional Designs with WordPress: Tools and Processes for Four Education Websites



  • نظرات() 
  • بهبود طراحی وب سایت

    بهبود طراحی وب سایت

    استفاده از معیارهای کمی اطلاعاتی، راهیابی، و جنبه های گرافیکی وب سایت، اهداف یک جستجوگر کیفی برای کمک به طراحان غیر حرفه ای برای بهبود بخشیدن به سایت هایشان:

    وب سایت های با طراحی ضعیف می تواند منجر به بهره وری و درآمد از دست رفته شود. این پرسش که چگونه به طراحی وب سایت های اطلاعاتی بهبود ببخشیم؛ حائز اهمیت است. اگرچه اکثر وب سایت های برجسته توسط شرکت های حرفه ای ایجاد شده اند، بسیاری از سایت های کوچکتر نیز توسط افراد با آموزش و تجربه طراحی کم طراحی شده اند. به عنوان نتیجه، وب سایت ها با دستیابی محلی، از جمله کسانی که متعلق به سازمان های غیر انتفاعی و کسب و کارهای کوچک هستند، اغلب با قابلیت استفاده عام می باشند.
    به عنوان بخشی از پروژه وب تانگو، ما رویکردهای خودکار را برای کمک به طراحان برای بهبود بخشیدن به سایت هایشان بررسی کردیم. هدف ما ایجاد یک ابزار محاوره ای است که به هدایت گاه و بی گاه سازندگان وب سایت کمک می کند تا از طراحی های بد دور شده و به سوی بهتر شدن – ابزار جستجوگر کیفی، مشابه جستجوگر دستور زبان در پردازنده یک کلمه، حرکت کنند. چیزی که کار ما را از بقیه متفاوت می کند این است که این ابزار بر اساس معیار های تجربی بدست آمده از بیش از هزاران وب سایت می باشد. ما این معیارها را که جنبه های اطلاعاتی و گرافیکی یک وب سایت را توصیف می کند ، به پروفایل هایی برای انواع سایت ها تبدیل می کنیم. ابزار اولیه طراحی و بررسی، از این پروفایل ها برای ارزیابی طرح های وب سایت استفاده می کند؛ و نسخه های آینده آن نیز پیشرفت های طراحی را نشان خواهد داد. بسیاری از ابزارهای نرم افزاری شرح داده شده در این مقاله به صورت آنلاین در سایت Webtango.berkeley.edu موجود می باشند.

    صفحه وب و تدابیر سایت:

    رابط کاربری وب سایت یک ترکیب پیچیده از متن، لینک ها، عناصر گرافیکی، قالب بندی، و جنبه های دیگری است که بر کیفیت کلی سایت تاثیر می گذارد. در نتیجه، طراحی وب سایت مستلزم مجموعه گسترده ای از فعالیت ها برای پرداختن به جنبه های گوناگون می باشد.

    • طراحی اطلاعات بر شناسایی و گروه بندی آیتم های محتوا و برچسب های در حال توسعه برای منعکس کردن ساختار اطلاعات سایت متمرکز شده است.
    • طراحی ناوبری بر توسعه مکانیزم (مانند لینک ها) برای تسهیل ارتباط متقابل با ساختار اطلاعات تمرکز یافته است.
    • طراحی گرافیکی بر معرفی تصویری تمرکز یافته است.
    • طراحی تجربه ای هر سه این دسته بندی ها را به خوبی خواص در برگرفته است که تجربه کلی کاربر را تحت تاثیر قرار می دهد (زمان دانلود، تبلیغات، پنجره های مخرب و غیره).

    همه اجزای طراحی مستلزم برخی تحقیق ها و تجزیه و تحلیل ها به وظایف است که احتمال دارد کاربران انجام دهند. اطلاعات، ناوبری، گرافیک، و طراحی تجربه ای در شکل زیر نمایش داده شده است.

    منبع:

    Improving Web Site Design



  • نظرات() 
  • نیاز به چارچوب سیاست های امنیتی منسجم برای وب

    نیاز به چارچوب سیاست های امنیتی منسجم برای وب

    نرم افزارهای مخرب (بدافزارها) مبتنی بر وب و حملات به سرعت بر روی اینترنت در حال تکثیر هستند. همچنین تعداد مکانیزم های جدید امنیت وب اگر چه بصورت غیر منسجم ولی به سرعت در حال رشد می باشند.
    در این مقاله ما نگاه مختصری بر تخریب چشم انداز امنیت وب، و رویکردهای مختلف به ظاهر عاقلانه برای جلوگیری و کاهش تهدیدات داریم. پس از آن ما به احتمال زیاد با برخی از همکاری ها، می توانیم به رویکردهای ساختاری که به راحتی می توان آنها را در اختیار داشت و به صورت گسترده برای آینده فراهم کرد، پیشنهاد می دهیم. همچنین ما اندیشه هایی برای کجا و چگونگی شروع هماهنگی در کارها ارائه می دهیم.
    ما همچنین برای مکانیزم سیاست کلی، ما از ترکیب روش های CSP و ABE، به عنوان نقطه شروع برای رویکرد چند فروشنده ای حمایت می کنیم. برای یک مکانیزم تحویل سیاست کوتاه مدت، ما از استفاده از هدرهای HTTP و یک فایل رویه ای در یک مکان به خوبی شناخته شده حمایت می کنیم. اعمال نفوذ DNSSED در مدت زمان متوسط جذاب است، به عنوان مثال همانطور که به طور گسترده مستقر می شود.
    بر حسب موارد، آرایه وسیعی از وبلاگ های مستقل، ویکی، حساب وب میزبان، و دیگر وب سایت های ساده ظاهرا می توانند از سیاست های نسبتا ساده و از پیش تعین شده بهره مند شوند. با این حال، سایت های پیچیده تر مانند پرداخت، تجارت الکترونیک، نرم افزار به عنوان یک سرویس، سایت های ترکیبی و غیره، اغلب در روش ها و رویکردها متفاوت هستند.

    چگونه و کجا باید تلاش های لازم سازماندهی شود؟

    از لحاظ تاریخی، بازار مرورگرها توسط رقابت شریر بین فروشندگان مرورگرها مشخص شده است. به نظر می رسد ناظران خارجی که از ویژگی های امنیتی برای به طعمه انداختن فروشندگان استفاده می کنند، کاربران و گسترش دهندگان  طراحی وب سایت را در نوعی نوسان قرار می دهند.
    با توجه به حملات هماهنگ و متمرکز قانون شکنان اینترنت که در تجارت الکترونیک مبتنی بر وب و کاربران به طور گسترده انجام شده – بنابراین خسارت وارد کردن به مفهوم تجارت آنلاین در چشم بسیاری از کاربران ( بالقوه یا فعلی)- همه در معماری و ساخت و ایجاد کنترلرهای اساسی وب نقش دارند که باید برای حرکت و پیش برد اختیارات رو به جلو با هم همکاری داشته باشند. احزاب مرتبط شامل این مورد می باشند اما به گسترش دهندگان وب سایت (به عنوان مثال پی پال)، فروشندگان سرورهای وب، مرورگرهای وب، چارچوب هاب RIA، سرورهای برنامه های کاربردی، و چارچوب های نرم افزارهای کاربردی وب محدود نمی شوند.
    مشکل ویژه ای که در مسئله مکانیزم های سیاست امنیتی برای وب وجود دارد، کمبود یک انجمن بدیهی و مناسب می باشد. دو نهاد استاندارد اصلی در این زمینه نیروی ضربتی مهندسی اینترنت (IETF) و گستره جهانی منسرسیوم وب (W3C) می باشند.
    ما اعتقاد داریم که اکنون زمان مناسبی برای یک تلاش هماهنگ توسط سهامداران و ذینفعان مختلف برای ایجاد یک مجموعه ای از چارچوب های سیاست های امنیتی وب منسجم و استانداردهای قوی می باشد. همچنین ایجاد موردی مکانیزم های امنیتی جدید به عنوان امری اجتناب ناپذیر هستند، اما با هماهنگی و چارچوب های به خوبی مشخص شده قابل اجرا و معرفی چنین مکانیزم های امنیتی جدید، ما می توانیم سود را به حداکثر برسانیم و نیز ریسک را کاهش دهیم. ما همچنین معتقدیم که چارچوب سیاست امنیتی وب تعمیم یافته در دسترس بوده و در زمان نزدیکی دست یافتنی است.



  • نظرات() 
  • ۱۰ راهکار امنیتی برتر برای وب سایت

    10راهکار امنیتی برتر برای وب سایت

    امنیت وب سایت یک زمینه گسترده است، اما بسیاری از  طراحی وب سایت ها دارای مسائل امنیتی مشترک هستند که صرف نظر از فن آوری های خاص استفاده شده یا عملکردهای مستقر شده، باید مورد توجه قرار گیرند. هر یک از این ۱۰ راهکار برتر ممکن است نیاز به بازبینی مجدد نسبت به شرایط، عملکرد و محیط پروژه های وب سایت خاص داشته باشند.

    1. اعتبار سنجی ورودی و خروجی

    همه داده های استفاده شده توسط وب سایت (از کاربران، سرورهای دیگر، وب سایت های دیگر و سیستم های داخلی) باید برای نوع ( به عنوان مثال عددی، تاریخ، رشته)، طول (به عنوان مثال حداکثر ۲۰۰ کاراکتر، و یا یک عدد صحیح مثبت) ، ترکیب نحوی (برای مثال کد محصول با ۲ حرف شروع و در ادامه ۵ رقم دارد) و قوانین کسب و کار (به عنوان مثال حداکثر ۲۰ سفارش در طول روز می توان ثبت کرد و یا سقف اعتباری نباید بیش از توان باشد) تایید شوند. همه داده های نوشته شده به عنوان خروجی (نمایش داده شده) باید برای قرار دادن در لینک های مرورگرها، سرویس گیرنده ایمیل یا نرم افزار های دیگر امن باشند و یکپارچگی و درستی هر داده ای که بازگشته باید چک شود.

    1. دسترسی به داده های مستقیم

    اگر داده ها موجود باشند، می توان آنها را بطور بالقوه مشاهده و یا استخراج کرد. اجتناب از ذخیره سازی داده هایی که بر روی وب سایت و پایگاه داده های آن مورد نیاز شما نیست – برای مثال برخی از داده های مربوط به کارت های پرداخت تسهیلات هرگز نباید ذخیره شوند.

    1. مسمومیت داده

    اگر کاربران بتوانند بصورت نامناسب اصلاح یا حذف اطلاعات کنند و این اطلاعات پس از آن برای به روز رسانی سیستم های داخلی استفاده شوند، اطلاعات کسب و کار از دست خواهند رفت. این موارد به سختی قابل شناسایی هستند، بنابراین مهم است که قوانین کسب و کار مورد بررسی قرار گیرند و برای اعتبار سنجی تغییرات داده برای اطمینان از این که مسمومیت داده اتفاق نیفتاده است اجرا شوند.

    1. از بین بردن فایل های مخرب

    فایل های آپلود شده یا فید داده های دیگر ممکن است آنچه که به نظر می رسند نباشند. هرگز اجازه ندهید اطلاعات کاربری در نام فایل یا مسیر فایلی استفاده شود. فایل های آپلود شده ممکن است شامل بار مخرب باشند بنابراین نباید در مکان های در دسترس وب ذخیره شوند.

    1. احراز هویت و مدیریت

    وب سایت ها بر شناسایی کاربران به منظور ارائه مجوزهای دسترسی به داده ها و توابع اتکا می کنند. اگر احراز هویت، مجوز و مدیریت ورود بتواند دور زده شده یا تغییر یابد، کاربر می تواند به منابعی که اجازه ندارد، دسترسی داشته باشد.

    1. معماری سیستم و تنظیمات

    مدل معماری سیستم اطلاعات باید به حساسیت داده های مشخص شده در طول نیازها و الزامات و مشخصات فنی مرحله یک پروژه وب سایت بپردازد. این ممکن است مستلزم داشتن وب جداگانه، نرم افزار و کاربرد و سرورهای پایگاه داده یا خوشه بندی، موازنه بار یا مجازی سازی باشد.

    1. حملات فیشینگ

    فیشینگ، زمانی که کاربران هدایت می شوند به باور برخی از نهادهای دیگر یا تعلق دارند به سازمان خود ( پیام های ایمیل و وب سایت ها بیشترین ترکیب مشترک)، بهترین راهکار از طریق آموزش کاربران است. اما روشی که وب سایت طراحی شده است، معماری و چگونگی ارتباط با کاربران می توانند خطر را کاهش دهند.

    1. حملات رد سرویس

    کاربران مخرب ممکن است سعی کنند سرورهای وب را با تعداد زیادی از درخواست ها یا اقداماتی که عملکرد آن را کاهش می دهند، پر کنند (پر کردن log ها، آپلود فایل های بزرگ و …). حملات رد سرویس شامل قفل کردن حسابهای کاربری معتبر و یا مشکلات برنامه نویسی ایجاد شده نیز (به عنوان مثال نشت حافظه، منابع منتشر نشده) می باشند.

    1. سیستم نشت اطلاعات

    سرویس دهنده های وب، خطاها، کارکنان، سازمان های همکار، موتورهای جستجو و زباله همه می توانند منبع اطلاعات مهم در مورد وب سایت شما باشند- آن فن آوری، منطق کسب و کار و روش های امنیتی می باشد. یک مهاجم می تواند از چنین اطلاعاتی به نفع خودش استفاده کند بنابراین مهم است که از سیستم نشت اطلاعات تا آنجا که امکان پذیر است، اجتناب شود.

    • رفع خطا

    استثنائات مانند پیام های اعتبار سنجی داده های کاربری، داده های از دست رفته و خطاهای سرور باید توسط کدها بکار گرفته شوند به طوریکه یک صفحه سفارشی که هیچ یک از اطلاعات سیستم به کاربر ارائه نشده، نمایش داده می شود.



  • نظرات() 
  • مسائل مربوط به قابلیت استفاده در طراحی وب سایت

    مسائل مربوط به قابلیت استفاده در طراحی وب سایت

    در مواردی که یک برای طراحی وب سایت پاسخگوی نیازهای کاربران در نظر گرفته شده، نیازهای سازمانی ارائه کننده وب سایت را برطرف نخواهد کرد. توسعه وب سایت باید کاربر محور بوده و به ارزیابی قالب طرح در حال تکامل در برابر نیازهای کاربران بپردازد. اولین گام تعریف اهداف کسب و کار، چارچوب در نظرگرفته شده و سناریوهای کلیدی برای استفاده است. این به اولویت بندی طرح کمک کرده و توجه لازم برای ارزیابی را فراهم می نماید. طرح بایستی دستورالعمل های تعیین شده برای سبک نوشتاری وب، ناوبری و طراحی صفحه را دربر بگیرد. ساختار سایت و طرح صفحه بایستی توسط نماینده نهایی کاربران مورد بررسی قرار بگیرد. برای حفظ قابلیت استفاده، مدیریت و نگهداری مهم می باشد.
    چرا برخی از وب سایت ها به صورت خسته کننده ای سخت و از نظر سرعت پایین هستند؟ دلایل آن عبارتند از:

    • سازمان ها اغلب وب سایت ها را با محتوا و ساختاری تولید می کنند که نگرانی های داخلی سازمان را به جای نیازهایی که کاربران سایت دارند، منعکس می کند.
    • وب سایت ها غالبا حاوی مطالبی هستند که مناسب به شکل چاپی بوده، اما نیاز است که برای ارائه در وب اقتباس یابند.
    • تولید صفحات وب به ظاهر خیلی آسان است که ممکن است تابع معیارهای کیفی مشابه نباشد که برای شکل های سنتی تر از چاپ و نشر استفاده می شود.

    به طور خلاصه، وب سایت ها یک فرصت منحصر به فرد برای ارائه دهندگان اطلاعات کم تجربه برای ایجاد یک نسل جدید از مشکلات برای استفاده از سیستم ها فراهم می کنند!! توسعه موفق وب نیازمند مهارت های ترکیبی از تجربه و تخصص دامنه، HTML، طراحی گرافیکی و قابلیت استفاده (کاربرد) وب می باشد.

    طراحی صفحه اصلی تاثیر گذار:

    • صفحه اصلی سایت باید هویت سایت را برقرار ساخته و یک دید کلی روشن از محتوا را نشان دهد.
    • اطلاعات مهم باید در یک صفحه قرار بگیرند، زیرا برخی از کاربران زحمت حرکت (پیمایش) در صفحه اصلی را به خود نمی دهند.

    طراحی برای بهره وری:

    • به حداقل رساندن زمان دانلود مهم است زیرا سرعت اتصال به اینترنت بسیاری از کاربران وب کند است.
    • حالت های گرافیکی علاقه کاربران را افزایش داده ولی سرعت بارگذاری را کم کرده و می توانند مانع صفحه بندی شوند.
    • استفاده از حداقل تعداد رنگ به منظور کاهش حجم گرافیکی
    • استفاده از برچسب ALT برای توصیف گرافیک ها؛ زیرا بسیاری از کاربران منتظر بارگذاری گرافیک صفحه نمی شوند.
    • استفاده از تصاویر کوچک، استفاده از تصاویر در هم آمیخته، تکرار تصاویر در جاهایی که امکان پذیر است.

    منبع:



  • نظرات() 



  • شرکت فناوری اطلاعات وبیم زیر مجموعه شرکت هولدینگ فام با شماره ثبت 29981 در سال 1384 در تبریز به صورت رسمی شروع به فعالیت نموده و در سال 1387 با مدیریت جدید و برگزیدن راهبردهای متمایز بازاریابی اینترنتی مصمم به ارائه خدماتی نوین و درخور مشتریان محترم خود در صنایع و شرکت های تجاری گشته است.

    تیم فناوری اطلاعات طراحی سایت وبیم به منظور گسترش تجارت الکترونیکی و بهره مندی شرکت های کوچک و متوسط از تجارت الکترونیک و عبور از تجارت سنتی به تجارت هوشمند شکل گرفته است. طراحی سایت وبیم با ارائه راهکارهای مناسب و به روز در جهت ایجاد سیستم های تجارت الکترونیکی فعالیت قابل تأملی داشته و دارد.

    این شرکت توان خود را بر روی انجام سیستم های اتوماسیون فروش، فروش از طریق وب، طراحی فروشگاه های اینترنتی، ایجاد و راه اندازی پاساژهای اینترنتی، پورتال های سازمانی در جهت توسعه روند الکترونیکی و خروج از سیستم سنتی و توسعه روابط الکترونیکی گمارده است.

    وبیم با طراحی بیش از ۵۰۰ وب سایت حرفه ای در زمینه های فروشگاهی، پرتال، شخصی ، خبری، تجاری، شرکتی ، دولتی و غیره … و با وجود سابقه ۸ ساله در این زمینه توانسته در دنیای وب تاثیر به سزایی داشته باشد، این مجموعه با وجود تیم جوان و متخصص در زمینه مهندسی سئو و بهینه سازی برای گوگل توانسته در کلید واژه های خاصی مشتریان خود را به بهترین نقاط در صفحات جستجوی موتورهای جستجو گوگل برساند.

    شرکت طراحی سایت وبیم


    آخرین پست ها


    آمار وبلاگ

    • کل بازدید :
    • بازدید امروز :
    • بازدید دیروز :
    • بازدید این ماه :
    • بازدید ماه قبل :
    • تعداد نویسندگان :
    • تعداد کل پست ها :
    • آخرین بازدید :
    • آخرین بروز رسانی :